Timmermans: enige alternatief voor EU is oorlog

Timmermans luidt de noodklok over het voortbestaan van de EU

Timmermans luidt de noodklok over het voortbestaan van de EU

Europese leiders luiden de afgelopen dagen de noodklok over het voortbestaan van de Europese Unie (EU). In Praag zei eurocommissaris Frans Timmermans (PvdA) vrijdag dat er voor de EU slechts één alternatief is: oorlog.

‘Het enige alternatief voor de EU is oorlog,’ zei Timmermans die vrijdag een toespraak gaf op een conferentie in Praag, aldus een verslaggever van The Times of London die bij de toespraak aanwezig was.

000000000000000000000000

Bedreiging

Volgens Timmermans is de manier waarop Europa reageert op de migratiecrisis de ‘grootste bedreiging voor de EU ooit’. De eurocommissaris onderstreepte dat landen beter moeten samenwerken als het gaat om grenscontroles. ‘Migratie hoort bij het leven, maar we moeten die bewegingen samen in goede banen leiden,’ zei Timmermans.

Die woorden van Timmermans passen in de alarmerende toon die Europese leiders de laatste dagen laten horen over het voortbestaan van de EU. Eerder deze week zei Timmermans tijdens de Huis van Europalezing in Amsterdam dat hij vreest voor het voortbestaan van de EU. ‘Ik wil daar niet te optimistisch over doen, want dat ben ik gewoon niet. Dit is voor het eerst in mijn bewuste beleving van de Europese samenwerking dat ik denk: het zou weleens echt kunnen stranden.’ […]

Lees verder>>>

Bron: Elsevier

elsevier

4 gedachtes over “Timmermans: enige alternatief voor EU is oorlog

  1. Iemand die slechts twee uitersten noemt voor een simpel oplosbaar probleem, dient ernstig te worden gewantrouwd. Opheffen, die club van fascistische demagogen, en met pek en veren t continent afjagen! En vooruit, voor de grootste bazen reserveren we een paar hoge bomen.

    Like

  2. Helemaal mee eens. Alleen denk ik de problemen maar op die manier opgelost kan worden. Zolang ze die “vluchtelingen” binnen blijven halen, worden de problemen alleen maar erger. De toekomst zal het uitwijzen, toch?

    Like

  3. Mijn opmerking over het reserveren van een hoge boom neem ik terug. Na de aanslagen door mohammedanem in Parijs gisteren, opteer ik voor ambachtelijk gemaakte galgen om EU “leiders” aan op te hangen.

    Liked by 1 persoon

  4. Dan zorg ik voor de touw en stoeltjes, misschien een pilsje erbij. Kunnen we rustig kijken hoe ze in de wind bungelen. Want nu kunnen we met een gerust hart zeggen dat “onze” leiders moordenaars zijn van het volk.

    Like

Geef een reactie

