De migratiewaanzin

Screenshot_15

(Door: “Fjordman”)

In het jaar 2010 verliet Kingsley Okoro zijn vaderland Nigeria in West-Afrika en reisde door de Sahara. Met hulp van mensensmokkelaars stak hij in een rubberboot de Middellandse Zee over, op zoek naar een beter leven in Europa. Vijf jaar later is zijn droom van een beter leven in Denemarken niet in vervulling gegaan. Nu heeft hij een nieuwe droom: terugkeren naar Nigeria om weer samen te zijn met zijn 5-jarige zoontje, dat hij achtergelaten heeft. “Het leven in Denemarken heeft gemengde gevoelens bij me opgeroepen. Denemarken zelf is niet het probleem. De mensen zijn heel vriendelijk. Het probleem is dat ik me niet aan het systeem kan aanpassen”, zegt de flessenverzamelaar Okoro. “Ik wist niet dat het zo moeilijk zou zijn om te krijgen wat men in Europa wilde hebben. Ik dacht dat het een paar maanden zou duren voordat ik een huis en een auto zou krijgen. Daar heb ik me op verkeken.”

Lees verder>>>

Bron: EJ Bron

bron-logo

Plaats een reactie